Toate mașinile echipate cu motoare diesel au fost dotate cu diverse sisteme menite să reducă poluarea. Printre acestea se numără filtrele de particule și sistemul AdBlue. De la implementarea standardelor de poluare Euro 4, fiecare motor diesel trebuie să fie echipat, cel puțin, cu un filtru de particule.
Puțini șoferi sunt conștienți că motoarele pe motorină eliberează mai mult decât CO2 în atmosferă. Aceste motoare emit și alte gaze nocive, multe dintre ele fiind cancerigene. Fumul negru vizibil atunci când un vehicul diesel accelerează puternic este format din particule periculoase pentru sănătatea umană.
Imaginați-vă consecințele dacă aceste emisii toxice ar fi continuat să fie eliberate în atmosferă fără nicio măsură de control. Pe lângă problemele de sănătate, fenomenul de încălzire globală ar fi fost și mai greu de combătut. Din această cauză, marile companii auto au dezvoltat filtre speciale pentru a reduce nivelul gazelor toxice emise în atmosferă.
Astfel a apărut filtrul de particule Diesel, cunoscut sub numele de DPF (Diesel Particulate Filter). Acest filtru nu doar că ajută la reducerea emisiilor toxice, dar contribuie și la protejarea mediului înconjurător și a stratului de ozon.
Ce este DPF-ul și care este rolul acestui sistem?
Filtrul de particule diesel (DPF) reprezintă o componentă esențială a vehiculelor diesel moderne, contribuind semnificativ la reducerea emisiilor poluante. Funcționând similar cu un catalizator standard pentru motoarele pe benzină, DPF-ul este conceput să capteze și să rețină particule solide, precum funinginea, în loc să filtreze doar gaze.
Eficiența acestui filtru este remarcabilă, reușind să elimine între 80-85% din particulele nocive emise de motor. Cu toate acestea, filtrul se poate înfunda cu timpul, mai ales în cazul unei utilizări preponderent urbane, la turații scăzute. Pentru a evita acest inconvenient, este recomandat ca vehiculul să fie condus periodic la turații mai înalte sau să fie exploatat în condiții care favorizează arderea completă a particulelor, cum ar fi o călătorie mai lungă la autostradă.
Curatare filtru DPF pret și întreținerea DPF-ului sunt esențiale pentru performanța și longevitatea acestuia. Filtrul poate fi de tip “de unică folosință”, necesitând înlocuirea după un număr specific de kilometri, sau poate dispune de funcția de regenerare automată. Aceasta din urmă permite filtrului să se curețe singur prin intermediul unor procese controlate de senzori care monitorizează temperatura, presiunea și gradul de încărcare cu particule.
Pentru a menține eficiența DPF-ului și a preveni problemele legate de înfundare, este esențial să se înțeleagă principiile de funcționare ale acestuia și să se adopte un stil de condus adecvat. Așadar, periodic, este indicat să se efectueze o deplasare care să permită regenerarea filtrului, asigurând astfel o funcționare optimă și prelungindu-i durata de viață.
De ce se înfundă filtrul de particule?
Problemele cu DPF pot apărea din diverse cauze, nu doar din acumularea excesivă de cenușă și funingine. De exemplu, o funcționare defectuoasă a injectorului, care injectează prea mult combustibil, poate duce la o ardere incompletă, rezultând în acumularea prematură a cenușei și a gazelor nocive în filtrul DPF.
Pe lângă problemele cu injectorul, o turbină uzată care pierde ulei poate afecta grav DPF-ul. Uleiul ajuns în filtru poate împiedica procesul de regenerare automată, necesitând demontarea și curățarea manuală a filtrului de un specialist. În interiorul DPF-ului se află un material ceramic poros, structurat în formă de fagure, dimensionat în funcție de puterea și mărimea motorului.
Ignorarea semnelor de avertizare ale unui DPF înfundat poate avea consecințe severe. Dacă filtrul este blocat, evacuarea gazelor se oprește, forțând sistemul de control al motorului să limiteze puterea acestuia (modul “limp”), unde nu se poate depăși 1200 rpm.
Acest mod permite vehiculului să funcționeze doar suficient pentru a ajunge la un service. Ignorarea acestor semne poate duce la oprirea completă a motorului și creșterea semnificativă a costurilor de reparație. Prin urmare, este recomandat să efectuați ocazional o tură de condus dinamic pentru a preveni blocarea completă a filtrului DPF și a evita costurile exorbitante de întreținere.
Procesul de curățare filtru DPF preț la Turbo Doctor
Turbo Doctor este recunoscut pentru abordarea sa meticuloasă în curățarea filtrelor de particule (DPF), proces esențial pentru menținerea eficienței și prelungirea duratei de viață a acestora. Procesul începe cu o verificare atentă a filtrului pentru a determina nivelul de acumulare a depunerilor și cenușii. O soluție specială este apoi injectată în filtru, pentru a descompune aceste depuneri înainte de începerea efectivei curățări.
Curățarea propriu-zisă implică utilizarea unui echipament avansat care aplică o combinație de presiune înaltă de apă și aer pentru a îndepărta cenușa acumulată. Această etapă este critică pentru restabilirea funcționalității optime a filtrului. După curățare filtru DPF preț, filtrul este uscat cu aer cald, urmând testările finale de presiune pentru a asigura că funcționează conform standardelor.
Odată finalizat acest proces, Turbo Doctor oferă o garanție pentru serviciul efectuat, iar filtrul este pregătit să fie livrat clientului, asigurându-se că fiecare pas este executat cu cea mai mare grijă și profesionalism.
Turbo Doctor: Lideri în curățarea filtrelor de particule din România
Turbo Doctor se distinge ca fiind unul dintre cei mai experimentați și de încredere furnizori de servicii din țară. Cu peste 12,000 de filtre de particule curățate în facilitățile lor, compania și-a consolidat reputația de expert în domeniu, oferind soluții rapide și eficiente pentru curățarea filtrelor DPF.
Transparența este un pilon central al filosofiei Turbo Doctor. Clienții sunt invitați să asiste personal la procesul de curățare filtru DPF preț în centrele companiei sau pot opta pentru o abordare mai convenabilă, trimitând filtrul prin curier. În acest caz, Turbo Doctor oferă o experiență unică, filmând întreaga procedură de curățare și trimițând înregistrarea clientului prin email, astfel încât acesta să poată verifica procesul în detaliu.
Eficiența în livrare este un alt punct forte, Turbo Doctor garantează returnarea filtrului de particule curățat într-un interval de 24 de ore de la primirea acestuia. Mai mult, compania oferă o garanție impresionantă de 18 luni pentru serviciile prestate.
În toate centrele, Turbo Doctor se folosește de aparatură de ultimă generație, asigurându-se că fiecare filtru este tratat cu maximă precizie pentru a oferi cele mai bune rezultate. Această abordare nu doar că sporește durabilitatea componentelor curățate, dar subliniază și angajamentul companiei pentru excelență și satisfacția clientului.
Turbo Doctor se impune nu doar prin volumul impresionant de lucrări efectuate, ci și prin calitatea și eficiența serviciilor oferite. Aceasta face din Turbo Doctor o alegere de top pentru orice posesor de vehicul ce necesită curățarea profesională a filtrului de particule.