„Stimate domnule ministru,
Țin să vă felicit pentru curajul de a implementa la nivel național Sistemul de Garanție-Returnare (SGR), o politică publică deosebit de importantă pentru dezvoltarea sustenabilă a țării noastre pe termen lung. Este absolut firesc faptul orice politică nouă se confruntă la începutul aplicării sale cu diferite sincope și necesită adaptări și ajustări.
Din fericire, Sistemul de Garanție-Returnare (SGR) nu se confruntă cu probleme sistemice, ci cu o capacitate încă redusă de returnare a recipientelor, cu defectarea frecventă a dispozitivelor și cu probleme în citirea recipientelor cu garanție. Trebuie să vă mărturisesc că și în județul Suceava cetățenii manifestă o relativă nemulțumire în legătură cu numărul mic al punctelor de returnare, cu timpii mari de așteptare (se formează frecvent cozi și timpi mari de așteptare), cu faptul că unele recipiente cu garanție nu pot fi returnate (nu sunt citite de dispozitive) și că în mediul rural acest puncte sunt prea puține sau chiar deloc.
Având convingerea că veți identifica cele mai bune soluții la problemele semnalate, vă rog, domnule ministru, să aduceți următoarele clarificări:
- Câte dispozitive SGR pentru returnarea recipientelor sunt funcționale în prezent în județul Suceava?
- Câte dintre acestea operează în mediul urban și câte în mediul rural?
- S-au dispus evaluări la nivelul județului Suceava care să ia în considerare capacitatea optimă de returnare (număr de ambalaje vândute zilnic vs număr de ambalaje returnate zilnic) astfel încât oamenii să nu mai aștepte foarte mult și nici să nu se deplaseze zeci de km?
- Ce măsuri anticipați dumneavoastră în această problemă, pentru a stimula cetățenii să returneze ambalajele cu garanție și a avea un mediu cât mai curat.” a transmis Balan.