„Călin Georgescu şi-a făcut campanie pe numeroase canale, aşa că atribuirea exclusivă a activităţii campaniei acestuia pe TikTok reprezintă o afirmaţie inexactă şi înşelătoare”, a transmis TikTok.
„Călin Georgescu şi-a făcut campanie pe numeroase canale, aşa că atribuirea exclusivă a activităţii campaniei acestuia pe TikTok reprezintă o afirmaţie inexactă şi înşelătoare”, a transmis TikTok, precizând, în contextul contoversatelor alegeri prezidenţiale, că nu doar Călin Georgescu a beneficiat de o prezenţă pe reţea, ci şi George Simion, Elena Lasconi, Marcel Ciolacu, Mircea Geoană şi Nicolae Ciucă. Reprezentanţii TikTok spun şi că „integritatea alegerilor este protejată pe TikTok prin prevenirea răspândirii de conţinut dăunător în colaborare cu fact-checker-ul nostru local, LeadStories”.
„Aceste informaţii inexacte despre alegerile din România sunt înşelătoare întrucât majoritatea candidaţilor şi-au stabilit o prezenţă pe TikTok, iar cei care au câştigat şi-au făcut campanie şi pe alte platforme digitale, dincolo de a noastră. Aplicăm cu rigurozitate Regulile Comunităţii noastre împotriva dezinformării electorale şi comportamentului înşelător şi am colaborat proactiv cu Comisia Electorală pentru a lansa un Centru Electoral în aplicaţie astfel încât să promovăm informaţiile de încredere privind alegerile în comunitatea noastră din România. Nu acceptăm reclamele politice plătite şi solicităm tuturor să respecte Regulile Comunităţii noastre pe care le aplicăm în mod continuu”, a transmis purtătorul de cuvânt TikTok într-un comunicat de presă.
Potrivit reprezentanţilor reţelei, „Călin Georgescu şi-a făcut campanie pe numeroase canale, aşa că atribuirea exclusivă a activităţii campaniei acestuia pe TikTok reprezintă o afirmaţie inexactă şi înşelătoare”.
Cu privire la operaţiunile de influenţă ascunsă şi interferenţa străină, TikTok precizează:
Suntem extrem de vigilenţi faţă de actorii care încearcă să utilizeze practici înşelătoare pentru a influenţa procesele civice şi lucrăm intens pentru a identifica şi elimina operaţiunile de influenţă ascunsă, raportând transparent aceste eforturi în fiecare lună.
Până în prezent, nu am găsit dovezi ale unei operaţiuni de influenţă ascunsă pe platforma noastră, în ultimele săptămâni, legate de alegerile prezidenţiale în curs din România, nici dovezi de
influenţă străină.
În raportul nostru din septembrie, am dezvăluit că am destructurat o reţea care viza un anumit public din România, deşi aceasta nu a jucat niciun rol în promovarea campaniei lui Georgescu.
Regulile Comunităţii noastre interzic promovarea politică plătită, publicitatea politică şi strângerea de fonduri de către politicieni şi partide politice, precum şi campaniile plătite cu influenceri, iar conturile care încalcă aceste reguli sunt eliminate.
Politica noastră privind reclamele politice include atât reclame plătite tradiţional, cât şi creatorii care primesc compensaţii pentru a susţine sau a se opune unui candidat pentru o funcţie oficială.
De asemenea, eliminăm conţinutul care constituie publicitate nemarcată, pe baza solicitărilor fundamentate pe dovezi sau a informaţiilor credibile obţinute de autorităţile de reglementare competente. Până în prezent, nu am primit o astfel de cerere.
Contul lui Călin Georgescu este supus reglementărilor conturilor GPPPA, aceleaşi care se aplică tuturor candidaţilor din aceste alegeri.
Protejăm integritatea alegerilor pe TikTok prin prevenirea răspândirii de conţinut dăunător, eliminarea dezinformării în colaborare cu fact-checker-ul nostru local, LeadStories, şi conectarea comunităţii noastre la informaţii oficiale, precum şi prin colaborarea cu experţi.
Ca parte din aceste măsuri, am lansat proactiv, în luna noiembrie, un Centru Electoral în aplicaţie pentru alegerile din România în parteneriat cu Comisia Electorală, care promovează informaţii
electorale de încredere.
De asemenea, am lansat o campanie de educaţie media în colaborare cu un ONG local de încredere, Funky Citizens, pentru a oferi comunităţii din România informaţii sigure despre cum să recunoască dezinformarea, printre altele.
Despre falsificarea identităţii:
Avem politici clare şi ferme privind falsificarea identităţii:
Interzicem conturile care se prezintă drept o altă persoană sau entitate reală fără a dezvălui în numele contului că este vorba despre un cont de fan sau de parodie, cum ar fi utilizarea numelui, detaliilor biografice, conţinutului sau imaginii unei persoane fără a specifica acest lucru.
Atunci când identificăm conturi care încalcă aceste politici, le eliminăm definitiv sau le trimitem un avertisment pentru a-şi schimba rapid numele contului, în funcţie de gravitatea indiciilor de
falsificare a identităţii.
Până în prezent, am eliminat peste 150 de conturi care imitau identitatea lui Călin Georgescu şi continuăm să efectuăm verificări pentru a elimina noi conturi de acest tip pe măsură ce apar.
Este important de menţionat că am eliminat, de asemenea, peste 650 de alte conturi care imitau identitatea altor candidaţi, ceea ce demonstrează că acest comportament nu s-a regăsit doar în asociere cu Călin Georgescu.
Despre prevenirea comportamentului neautentic:
Permitem utilizatorilor TikTok să-şi exprime opiniile politice şi să-şi arate sprijinul pentru candidaţii politici, iar acest lucru se întâmplă frecvent în timpul alegerilor din întreaga lume. Totuşi, detectăm şi oprim proactiv orice încercări care ar putea afecta integritatea platformei, fie prin răspândirea dezinformării, manipularea discursului public sau implicarea în comportamente înşelătoare.
Prin utilizarea tehnologiei avansate şi colaborarea cu experţi, rămânem dedicaţi creării unui mediu de încredere pentru comunitatea noastră. Astfel, în perioada cuprinsă între luna septembrie şi ziua
de luni a acestei săptămâni, am eliminat: peste 66.000 de conturi false; peste 7.000.000 de aprecieri false; peste 10.000.000 de urmăritori falşi. Am prevenit, de asemenea, 40.000.000 de aprecieri false şi am blocat crearea a peste 216.000 de conturi spam; nu am găsit nicio dovadă care să confirme afirmaţia privind existenţa a 5.000 de conturi false, dar investigăm în mod deliberat acest aspect.
Referitor la acuzaţiile că un grup ar fi conspirat în afara platformei şi că aceste eforturi au dus la acţiuni coordonate pe platformă: Până în prezent, nu avem dovezi că o campanie coordonată a avut loc pe platforma noastră.
Am primit trei solicitări oficiale din partea autorităţilor române până acum, toate fiind gestionate în timp util: O plângere din 21 noiembrie a semnalat mai multe videoclipuri care ar fi încălcat o lege ce impune candidaţilor/campaniilor să includă un cod mandatar financiar în materialele electorale pentru a ajuta autorităţile să urmărească cheltuielile de campanie. Am luat măsuri în termen de 24 de ore, depăşind ceea ce era deja impus prin lege.
Este de remarcat faptul că o analiză a altor platforme (X, Instagram, Facebook şi YouTube) a arătat că nici pe acestea videoclipurile nu conţineau codul de mandatar financiar (CMF).