luni, noiembrie 4, 2024
Ziarul Oval
Nici un rezultat
Vezi toate rezultatele
contact@ziaruloval.ro
  • Acasa
  • Politică
  • Economie
  • Business
  • Educație
  • Externe
  • Sănătate
  • Cultură
  • Sport
  • Diverse
    • Lifestyle
    • Modă
    • Călătorii
    • Casă și Grădină
    • Beauty
    • Vedete
Nici un rezultat
Vezi toate rezultatele
Ziarul Oval
  • Acasa
  • Politică
  • Economie
  • Business
  • Educație
  • Externe
  • Sănătate
  • Cultură
  • Sport
  • Diverse
    • Lifestyle
    • Modă
    • Călătorii
    • Casă și Grădină
    • Beauty
    • Vedete
Nici un rezultat
Vezi toate rezultatele
Ziarul Oval
Nici un rezultat
Vezi toate rezultatele
Acasă Diverse Lifestyle

Sunt suficiente două anvelope de iarnă?

Sunt suficiente două anvelope de iarnă?

Unii șoferi consideră că dacă au două anvelope de iarnă montate pe puntea față și două de vară pe puntea spate, vor fi feriți de probleme. Ei bine, nu doar că nu este așa, dar este o situație foarte periculoasă.

Alegerea din motive economice de a instala două anvelope de iarnă pe un autoturism poate fi mult mai costisitoare decât credeți. În primul rând, conform legislației în vigoare, dacă este zăpadă pe carosabil, autovehiculul trebuie echipat cu pneuri de iarnă. Un control al organelor abilitate ar putea observa acest artificiu tehnic și să aplice o amendă.

Dar dincolo de aspectul legal, vorbim despre aspectul tehnic. Acesta ar trebui să ne intereseze mai mult. Montarea a două anvelope de iarnă, pe puntea față spre exemplu, va asigura mașinii o aderență suficientă pentru plecarea de pe loc și pentru o frânare destul de eficientă. Dar trebuie reținut că deși puntea spate a mașinilor contribuie într-o mai mică măsură la capacitatea de încetinire a acestora, totuși are aportul său. Prin urmare, frânările vor fi mai lungi, mai ales dacă afară se înregistrează temperaturi negative și este și asfaltul umed. În cazul în care pe jos este zăpadă, situația devine și mai complicată.

Dar dacă la accelerare și la frânare s-ar putea să nu sesizați diferențe notabile, situația va fi diferită pe viraje. Din cauza diferenței de aderență dintre puntea față și puntea spate, va crește riscul de derapaj. Puntea față, pe care sunt montate pneurile de iarnă, vor face față cu succes virajelor abordate cu viteze moderate. Puntea spate, în schimb, s-ar putea să nu mai reușească să mențină vehiculul pe traiectorie. În acel moment se va produce fenomenul de supravirare, prin care spatele mașinii va aluneca spre exteriorul virajului din cauza forței centrifuge.

Desigur, sistemele de control a stabilității vor interveni încercând să corecteze acest derapaj. Dar și acestea pot fi depășite ca și capacitate tehnică atâta timp cât anvelopele de pe puntea spate nu au aderență. Mai mult, dacă vehiculul respectiv este echipat cu pneuri de iarnă pe puntea anterioară și unele de vară pe cea posterioară nu are un astfel de sistem de control, rămâne totul în sarcina celui de la volan să poată corecta derapajul. Chiar și un șofer experimentat va avea nevoie de timp și spațiu pentru a redresa vehiculul.

Dar dacă acest spațiu nu există, pentru derapajul a apărut la un viraj în oraș, riscul de accident este foarte mare. Practic, mașina se va comporta asemănător momentului în care, pe un viraj, trageți frâna de mână și o lăsați ridicată. Recăpătarea controlului asupra vehiculului se poate face prin contra-bracarea roților față, adică rotirea acestora în direcția opusă virajului. În plus, acționarea frânei de serviciu va putea agrava și mai mult situația. Redresarea dintr-un derapaj supraviratoriu necesită experiență și antrenament. Prin urmare, în primul rând ar fi de preferat să nu ajungeți într-o asemenea situație. Achiziționarea a două anvelope de iarnă pentru a echipa o singură punte este un obicei care vă poate dăuna foarte mult. Este suficient un accident ușor și se va risipi instantaneu toată economia făcută cu menținerea anvelopelor de vară pe o punte.

Mai mult, dacă montați anvelopele de iarnă doar pe puntea spate, pe considerentul că aveți o mașină cu propulsie nu cu tracțiune, situația poate fi și mai periculoasă. Practic, vehiculul va avea suficientă aderență pentru plecarea de pe loc, dar va fi mult mai greu de controlat direcția și, mai ales, frâna. În plus, la viraje va apărea fenomenul de subvirare prin care puntea față tinde să iasă spre exteriorul virajului. Este un tip de derapaj mult mai periculos decât cel de supravirare și mult mai greu de redresat, mai ales dacă nu aveți controlul deplin al direcției.

DistribuieDistribuieDistribuieDistribuie

Postări Asociate

Cum să Alegi Casa sau Vila Perfectă pentru Tine
Lifestyle

Cum să Alegi Casa sau Vila Perfectă pentru Tine

Oana Zăvoranu a declarat că este hotărâtă să candideze la alegerile prezidențiale din 2024
Lifestyle

Oana Zăvoranu a declarat că este hotărâtă să candideze la alegerile prezidențiale din 2024

Claudiu Târziu (AUR), în Parlamentul European: Din cauza unor angajamente forțate de CE, în România s-au închis arbitrar capacităţi de producţie a energiei electrice însumând 5.500 MW. Acest sector a fost amputat și nu s-a pus nimic în loc
Lifestyle

Claudiu Târziu (AUR), în Parlamentul European: Din cauza unor angajamente forțate de CE, în România s-au închis arbitrar capacităţi de producţie a energiei electrice însumând 5.500 MW. Acest sector a fost amputat și nu s-a pus nimic în loc

Anca Serea, preafrumoasa din pădurea adormită a României, o divă cu mult bun-simț, ar mai putea face încă 3-4 copii dacă țara o cere
Lifestyle

Anca Serea, preafrumoasa din pădurea adormită a României, o divă cu mult bun-simț, ar mai putea face încă 3-4 copii dacă țara o cere

POSTARI POPULARE

  • George Simion (AUR): Au trimis Inspecția Muncii pe șantierul de la Pechea! Toate aceste presiuni trebuie să se oprească!

    George Simion (AUR): Au trimis Inspecția Muncii pe șantierul de la Pechea! Toate aceste presiuni trebuie să se oprească!

    0 Distribuiri
    Distribuie 0 Distribuie 0
  • Ce se va întâmpla cu Cristi Hrițcan, consilierul local AUR de la Rădăuți care s-a autopropus viceprimar, dar a votat pentru cel de la PNL? Ionel Vasiliu: „A zis că nu știe ce a votat.”

    0 Distribuiri
    Distribuie 0 Distribuie 0
  • George Simion: „Refuz să girez măsuri care duc la pierderea suveranității naționale și care condamnă românii la sărăcie”

    0 Distribuiri
    Distribuie 0 Distribuie 0
  • Preafrumoasa Raluca Turcan: Românii se îndepărtează de cultură, constant, de ceva ani de zile. Cifrele arată îngrijorător pentru noi, ca ţară

    0 Distribuiri
    Distribuie 0 Distribuie 0

ARTICOLE RECENTE

Europarlamentarul Claudiu Târziu (AUR): Schimbarea va veni odată cu o nouă generație de alegători

Europarlamentarul Claudiu Târziu (AUR): Schimbarea va veni odată cu o nouă generație de alegători

Sorin Lavric (AUR): George Simion este singurul candidat al Dreptei de la aceste alegeri

George Simion: „Nimic nu e mai presus decât Dumnezeu”

Marius Lulea, prim-vicepreședinte AUR: “Ca la piață în Buzău! Ciolacu joacă alba-neagra cu majorările salariale”

Marius Lulea: „AUR va tăia din taxele pe muncă și va elimina birocrația de partid. Am ajuns iobagi într-un sistem care ne sufocă”

  • Politica Cookies
  • Politica de Confidențialitate
contact@ziaruloval.ro

© 2023 Ziaruloval.ro -Toate drepturile rezervate.

Nici un rezultat
Vezi toate rezultatele
  • Acasa
  • Politică
  • Economie
  • Business
  • Educație
  • Externe
  • Sănătate
  • Cultură
  • Sport
  • Diverse
    • Lifestyle
    • Modă
    • Călătorii
    • Casă și Grădină
    • Beauty
    • Vedete

© 2023 Ziaruloval.ro -Toate drepturile rezervate.